Waarom hebben sommige muziekartiesten iets op hun hoofd wat hun gezicht bedekt?

Bijvoorbeeld DJ Marshmello, Dj Angerfist, Sia, Daft Punk en deadmau5.
Hebben ze daar een reden voor?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Muziek
8.1K

Het beste antwoord

Wat begon als een toevoeging aan de live shows van bijvoorbeeld Kiss, heeft zich in de afgelopen jaren ontwikkeld tot een haast eigen stroming: artiesten die van hun anonimiteit hun handelsmerk maken.

Voor de een draait het om het wegblijven van de roem, voor de ander gaat het over het creëren van een eigen wereld. Deze artiesten gebruiken maskers, hun haar of verf om hun identiteit te verbergen en hun muziek het woord te laten doen. En na het zien van hun live performance begrijp je waarom juist nu, in een wereld vol informatie, er niets anders toe doet dan de muziek.

Wie de mannen achter de maskers van Daft Punk zijn is al ruim twintig jaar een mysterie. Sia wilde niet langer dat haar uiterlijk belangrijker was dan haar muziek en schafte een pruik aan die haar gezicht zou bedekken. De dj die achter Marshmello schuilt praat niet graag, maar laat liever zijn muziek spreken.
Amadea
4 jaar geleden
grasmaaier
4 jaar geleden
The Residents zijn ook nog steeds onbekend. Al 45 jaar.