Waarom staat er op Steve Vai's album Passion and Warfare een stukje nederlandse tekst?

Zijn nummer 'Answers' begint met een Nederlandse stem die zegt: 'De antwoorden zijn altijd al aanwezig.' Gek dat het nummer Answers heet, die stem zegt dat de antwoorden altijd al aanwezig zijn, en ik met die vraag zit, maar dat het antwoord daarop al aanwezig zou zijn, daarvan ben ik me dus nog niet bewust.

4 jaar geleden
in: Muziek
6K
TurfGraver
4 jaar geleden
Omdat het leuk klinkt (vooral voor wie het niet verstaat). Dat jij met DIE (welke) vraag zit? Soms moet je de antwoord zoeken.
TurfGraver
4 jaar geleden
Overigens, dat een Nederlands hardrock gitarist dit zegt wil nog niet zeggen dat dit voor jou van toepassing is. Of dat die antwoorden altijd gevonden worden. ;)
Goeievraagstell
4 jaar geleden
Turfgraver, Steve Vai is een Amerikaanse gitarist.
TurfGraver
4 jaar geleden
Klopt Goeievraagstell.
Maar Ad vdBerg (persoon welk tekst zegt) niet.
Goeievraagstell
4 jaar geleden
Ach laat maar...wellicht is er gewoon geen antwoord te bedenken voor mijn vraag.
Het is wel 'het' antwoord, niet 'de' antwoord (zie jouw eerste reactie).

Antwoorden (1)

Dat heeft een geschiedenis. Adrian Van den Berg, geboren in Den Haag maar op z'n 14e naar Enschede verhuisd (je hoort duidelijk het Twentse accent in de zin!), werd in 1987 lid van de Amerikaanse band Whitesnake. Maar toen hij met die band bezig was een album op te nemen raakte 'Adje' ernstig geblesseerd aan zijn pols. Daarom werden al zijn gitaarpartijen ingespeeld door de toen sterk opkomende Steve Vai. Tijdens de tournee om het album Slip Of The Tongue te promoten speelde Vandenberg samen met Vai, wat vaak spetterende solo’s opleverde. Vai had in die tijd altijd een draagbare DAT-recorder bij de hand. Na de toer ging Vandenberg verder met zijn solocarrière en verliet hij Whitesnake. Dat was in 1990, het jaar dat Vai zijn album Passion & Warfare liet masteren met bevat cameo's van Adrian Vandenberg en David Coverdale (ook van Whitesnake).
- - -
= met cameo's (bevat moet er niet bij staan).
Amadea