Kan je boxen gebruiken met lagere wattage als je een subwoofer gebruikt?

Hey

een handelaar stelt 2 actieve kasten voor van 500 watt voor een outdoor-event met 50 mensen.

Ik heb zelf twee actieve boxen van 200 watt en een subwoofer van 500 watt, zou ik het verschil van die boxen kunnen opvangen met die subwoofer?

Alvast bedankt!

4 jaar geleden
in: Muziek
1.8K
TurfGraver
4 jaar geleden
Meer vermogen kunnen ze niet aan ongeacht wat je er verder ook op aansluit.
Overigens niet watt produceert geluid.

Antwoorden (1)

Waarschijnlijk niet. De subwoofer is gemaakt om zeer lage tonen weer te geven. De actieve boxen (luidsprekers met een eigen versterker?) zullen het gehele spectrum weergeven, waaronder wat lage tonen. De midden en hoge tonen zullen in deze opzet op de achtergrond raken.
Als de subwoofer wordt aangestuurd door een aparte versterker (in de vraag staat niet of hij een eigen versterker heeft), zou je het volume kunnen terug regelen naar een aangename balans tussen laag en midden/hoog. 2X200 W (ik hoop sinus/continu vermogen) met wat ondersteuning door de sub woofer, zal voldoende zijn voor 50 man.