Wat is de achtergrond/betekenis van het nummer 'Dream on' van Aerosmith?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Muziek
8K

Antwoorden (2)

dit is een nummer dat je doet nadenken over het verleden, het heden en de toekomst. Het is een lied over hoop. Het is een lied dat je vertelt, hoe goed je ook denkt dat het verleden was, en / of hoe slecht je denkt dat het heden is, je moet nooit opgeven en altijd van dromen.
fremar
5 jaar geleden
Steven Tyler werkte vanaf zijn 17e jaar zes jaar lang aan 'Dream On'. Het wordt de eerste single die de band Aerosmith in 1973 uitbrengt. Drie jaar later volgde er een re-release van en die scoorde opmerkelijk beter.

Volgens Tyler gaat het nummer over de honger om iemand te zijn en te blijven dromen tot dat je dromen uitkomen. Het gaat feitelijk over hem zelf: de onzekerheid over de kwaliteit van zijn stem, de muziek is gebaseerd op de akkoorden die hij vroeger zijn vader op de piano hoorde spelen. Hij vertelt dat er al lijnen in z'n gezicht te zien zijn, dat je niet in staat bent om te veranderen wat gebeurd is, en de tijd zo snel gaat. Hij heeft veel geleerd door verhalen van anderen, en merkt hoe oude emoties terugkeren in de harten van mensen. In het refrein wordt bezongen dat je het leven moet vieren omdat altijd de dood staat te loeren. Als je vastberaden doorzet zullen je dromen waar worden en gewenste doelen worden bereikt.
Amadea