Is Australië verplicht om het volgende songfestival te organiseren als het dit jaar wint?

Wanneer Australië het Eurovisie Songfestival wint, is het land dan verplicht om deze dan het jaar erop te hosten/organiseren? Of zijn er regels binnen het songfestival die hosting buiten Europa verbieden/onmogelijk maken? Ik zie namelijk een paar objecties: denk alleen al aan het feit dat alle deelnemende landen van Europa naar Australië moeten reizen en het uitzendschema.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Muziek
5K

Het beste antwoord

Ja, Australië is dan verplicht om het festival te organiseren, maar het festival zal dan niet plaatsvinden in Australië. Wel zal de Australische omroep SBS het festival mede-organiseren.

Op https://en.wikipedia.org/wiki/Eurovision_Song_Contest staat hierover:

"With the invitation of Australia to participate since 2015, it was announced that due to the logistical and financial issues that would occur if Australia were to host, in the event of an Australian victory, the broadcaster SBS will co-host the next contest in a European city in collaboration with an EBU Member Broadcaster of their choice."

De Australische omroep SBS zal dus in dat geval samenwerken met een Europese omroep naar keuze om het festival in een Europese stad te kunnen laten plaatsvinden.
Antoni
5 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als Australie wint dan zal de volgende versie van het songfestival in een land in Europa worden georganiseerd. Het hele circus zal dus niet naar Australie hoeven te verkassen.
Toegevoegd op 08 mei 2018 14:25: bron
AlphaLimaSierra
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
- Geen antwoord op de vraag, zoals gesteld.