Hebben MIDI Keyboards ingebouwde speakers, of komt het geluid wat je speelt uit je laptop bijvoorbeeld?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Muziek
1.8K
LeonardN
6 jaar geleden
of komt het geluid wat je speelt Je speelt geen geluid, je speelt signalen/noten. Er zit geen audio in een MIDIkeyboard.

Antwoorden (1)

Dat komt uit de laptop. Een echt MIDI-keyboard heeft geen geluidsmodule. Je hebt dus op je laptop/PC ook nog software nodig.

Toegevoegd na 33 minuten:
Met dank aan turfgraver:

Of uit een extern soundmodule.

Toegevoegd na 17 uur:
https://www.bax-shop.nl/synthesizer?o=popular&f_22021%5B%5D=93768

Toegevoegd na 17 uur:
https://www.bax-shop.nl/synthesizer?o=popular&f_22021%5B%5D=93768&f_22024%5B%5D=93779
6 jaar geleden
TurfGraver
6 jaar geleden
Of uit een extern soundmodule. ;-)
LeonardN
6 jaar geleden
Kan ook.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wat zou ik kunnen verstaan onder een externe soundmodule? Standaard speakers bijvoorbeeld?
LeonardN
6 jaar geleden
Nee. Je snapt het niet, omdat je niet snapt hoe basaal MIDI is. MIDI is enkel een signaal wat een ander apparaat vertelt welke noot jij wil. Dat zegt niets over het geluid. Je moet een MIDI-keyboard niet verwarren met een echt keyboard. In een normaal keyboard zit:
-MIDI-keyboard
-Geluidsmodule
-Versterkertje
-Boxen
-audio-uitgang
-(misschien een MIDI-uitgang) Een MIDI-keyboard:
-MIDI-keyboard
-MIDI-uitgang (en/of USB-uitgang die MIDI-signalen verstuurt) Als je dus een MIDI-keyboard koopt mis je
-Geluidsmodule (of PC+software)
-Versterker
-Boxen
TurfGraver
6 jaar geleden
Info:
http://homestudioplugin.nl/midi/