W elke versterker en luidsprekers moet ik aan een elektrische piano aanschakelen in een ruimte van 180 M3?

De piano is een Yamaha Clavinova

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Muziek
1.1K
TurfGraver
6 jaar geleden
Een ruimte van 130m3 kan heel hoog, laag, lang enz zijn. Dit is van belang voor de akoestiek maar ook voor, hoe ver staat publiek van u vandaan?
Hoe luid moet het zijn?
Met iets als de Roland KC-200 komt u een heel eind.

Antwoorden (1)

De afmetingen van de ruimte zijn zeker van belang, maar wat je ook zeker niet moet onderschatten is het aantal personen dat komt luisteren, wat voor zal is het, je kunt je denk je wel voorstellen dat een sporthal anders klinkt als bijvoorbeeld een kerk en ook hoe de opstelling is, staat de piano in het midden en de mensen er omheen, staat de piano aan de lange of korte zijde van de zaal, maak je gebruik van een podium? Er zijn zoveel variabelen.
Je kunt het beste informeren bij een gerenommeerd licht en geluidsbedrijf, de niet de lokale drive-in show van het dorp, maar mensen die hier verstand van hebben.
Een bedrijf wat ik je kan aanraden is http://www.peitsman.com

Mvrgr.

Rudy