ik wil en nummer van andre hazes maar dan op andere tekst schrijven en uitbrengen hoe kan ik dat het beste doen ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Muziek
1.3K
Erna55
6 jaar geleden
Dat mag niet zonder meer.
Op de muziek rust auteursrecht.
https://www.auteursrecht.nl/ik-ben-maker/Muziekproducent
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De rechten daarvoor bemachtigen. Je kan wellicht beter zelf muziek componeren of late maken.

Antwoorden (1)

Dit kan niet, behalve als je een video er van maakt of zoiets, als je het uitbrengt dan kan je problemen met copyright krijgen omdat de muziek geclaimd is, na 10 jaar verloopt de claim maar wordt waarschijnlijk weer vernieuwd
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Kan wel. Of je overtreedt de auteursrechtenwet of je maakt een deal met de rechthebbende. Muziekrechten vervallen pas 70 jaar na de dood van de auteur. De optie om een video te maken om zo het probleem te omzeilen is absurd. Min.