Wat is het verschil tussen een gitaarkabel met 1 rode ring en een gitaarkabel met 1 zwarte ring?

Zie bijlage

Picture for question
6 jaar geleden
in: Muziek
1.3K
TurfGraver
6 jaar geleden
Volgens mij, geen.
Herkenbaarheid voor welk kabel welke is.

Antwoorden (2)

De + en de - zijn dan omgewisseld. (Als je tenminste van + en van - mag spreken).
6 jaar geleden
roelp
6 jaar geleden
Wanneer wordt de rode dan gebruikt? Kan ik deze rode bijvoorbeeld in de "Guitar Out" uitgang van mijn gitaareffecten pedal gebruiken gebruiken?
TurfGraver
6 jaar geleden
Dat xou dan om de fase om te draaien zijn.
Voor een enkel uitzonderlijk geval zou dat nodig kunnen zijn. Maar multimeter er op en je weet het zeker.
Er is geen verschil, alleen de kleur van het plastic van de isolatie tussen tip en sleeve van de plug is anders.
De sleeve is altijd afscherming, de tip altijd binnenader. Het is onzinnig om deze anders aan te sluiten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
TurfGraver
6 jaar geleden
Eens. De ring (net als de huls) kunnen een ander kleur hebben voor herkenbaarheid.
Natuurlijk kan er zelf gemanipuleerd worden met de aansluiting en de kleur als herkenbaarheid hiervan gebruikt worden.
Ken echter geen kabels die zo worden verkocht.
roelp
6 jaar geleden
Ok duidelijk. Dat is dan een heel ander antwoord dan het antwoordt van jc54.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik zit al sinds de zeventiger jaren in de P.A. en audiowereld, dus ik heb al kilometers kabel opgerold, aangesloten en gesoldeerd. Het enige waar je nog voor moet oppassen is dat dergelijke pluggen soms ook wel voor speakers gebruikt worden, dan is er vaak geen sprake van afgeschermd snoer met 1 binnenader maar van "gewoon" tweelingsnoer. Als je zo'n speakerkabel voor je gitaar gebruikt heb je grote kans op brom...