Kun je met reen dab+ tuner in de auto Nederlandse radiozenders blijven ontvangen in het buitenland?

Een van de opties die ik voor een nieuwe auto overweeg is een DAB+ tuner in de hoop dat ik daarmee in het buitenland naar (bijvoorbeeld) Skyradio kan blijven luisteren. Maar ik vraag me af of dat wel zo is.

6 jaar geleden
in: Muziek
23.9K

Antwoorden (1)

Nee. Dat stopt al enkele kilometers over de grens. Daarvoor is DAB+ een slechte keus. DAB+ is überhaupt een slechte keuze. Met een minimale bandbreedte worden zenders digitaal weergegeven. Op vele plekken heb je geen ontvangst. Om over in huis maar te zwijgen. Nee, dit heeft geen lang leven, de verkoop van DAB-radio's stagneert ernstig.
Je moet natuurlijk overstappen naar internet-radio. Je hebt geen roamingkosten meer, dus koop een internetradio in je auto, of koppel je telefoon door. Dan heb je overal de keuze uit 50.000 zenders. Ook SKY-radio.
escape
6 jaar geleden
bamibal
6 jaar geleden
Dat je geen roamingkosten hebt, betekent niet dat mobiel internet gratis is. Als je veel radio luistert, is je bundel zo op. En bij de "onbeperkte" abonnementen gelden allerlei beperkingen in het buitenland.
paulus811
6 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord escape, ik 'vreesde' al zoiets. In de regio in Duitsland waar ik vaak kom is de internetdekking beperkt. Ik heb een app (TuneIn) op de telefoon maar het staat meer te bufferen dan dat ik muziek hoor. Bamibal heeft wel een punt, maar gelukkig heeft de auto die ik op het oog heb een ingebouwde internetverbinding met hotspot, alleen helpt het me in dit geval niet echt. Dat van die lage bandbreedte en daarmee gepaard gaande geluids'kwaliteit' had ik ook ergens gelezen, hopelijk komt er nog eens een goede opvolger van dab die dat nadeel niet heeft. Internetradio's zullen vast bestaan, maar in tegenwoordige auto's zit de hele mikmak al af fabriek ingebouwd en kun je er nauwelijks nog iets aan veranderen, vandaar mijn idee om een dab+ tuner te nemen maar ik houd die 400 euro maar in de zak.