Kwestie van goede techniek of gekkenwerk? Met brakke kop toch nog een hogeC zingen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (3)

Een brakke kop hebben heeft geen invloed op het gebruik van de stemplooien. Tenzij de de avond ervoor ernstig je stem hebt misbruikt. Een hoge C zingen zegt ook veel over de aanleg van stem, larynx en je stembeheersing. Een goede zangtechniek hebben is geen garantie voor het halen van hoge tonen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je brakke kop een gevolg is van hevig alcohol gebruik is het toch wel een stuk moeilijker. Je stem is altijd lager na een nachtje flink doorhalen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er kan toch helemaal geen antwoord op deze vraag gegeven worden aangezien een brakke kop te re en subjectief is, plus wat is een hoge c? Dat ligt toch volledig aan het bereik van de zanger/zangeres ?