kun je eigenlijk alle muziek karaoke maken?

ik ben zangeres en vind bepaalde liedjes leuk maar die zijn niet op karaoke of orkestband verkrijbaar, is er niet iets waadoor je alles karaoke kunt make. Of zijn er nog zoveel sites waar de nieuwste nummers verkrijgbaar zijn. ik ben naarstig op zoek naar "Lieg toch eend een beetje beter" van Sieneke maar onvindbaar, ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen groeten zangeres Angela

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Muziek
1.1K
Amadea
7 jaar geleden
Nee. Want dat lied is dus van Sieneke.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Amadea Kunnen vs mogen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zolang je het nummer koopt, de lyrics zelf uitschrijft en alles thuis houdt is er weinig aan de hand.
TurfGraver
7 jaar geleden
Van de originele een orkest band maken wil niet altijd (afhankelijk van de mix van de zang) maar valt te proberen. Hoe?
http://homestudioplugin.nl/plug-ins/audio-bewerken/
En anders zal muziek nagespeeld moeten worden.
Amadea
7 jaar geleden
Er is een draaiorgelversie van te vinden, misschien is die geschikt om bij mee te zingen? https://www.youtube.com/watch?v=XOfS8TdU47U

Antwoorden (2)

Ja dat kan (behalve dan muziek waarin niet gezongen wordt). Je kan gewoon lyrics pakken en deze met een programma over de videoclip heen plakken.

https://www.youtube.com/watch?v=drgCitdHo-A

Toegevoegd na 2 minuten:
Dat is het kunnen gedeelte. Pas op met heruploaden van je creatie, dat zal worden gezien als auteursrechtenschending.

Toegevoegd na 2 uur:
Ah, als je bedoelt dat je ook nog de zang (deels) weg wil draaien wordt het lastiger. Dan zal je moeten beschikken over de originele opnames (zo goed als onmogelijk). Of zelf de muziek in moeten laten spelen en daar een video van moeten maken en daar de lyrics overheen moeten zetten. Of een video/stuk audio moeten vinden waarin een ander alleen de muziek heeft nagespeeld en daarna de lyrics eroverheen moeten plakken.

Toegevoegd na 2 uur:
Bij eerste methode kan je gebruiken van deze truc.

Bij een stereo-opname staat de stem van de zanger meestal in het midden. Door de twee kanalen van elkaar af te trekken, wordt de zang vrijwel onhoorbaar, terwijl de muzikale begeleiding blijft. Dit kan eenvoudig gedaan worden door een luidspreker op de rode luidsprekeruitgangen van een versterker aan te sluiten. Er zijn ook installaties die hiervoor een speciale karaoke-functie hebben. Hierbij kan met een druk op een knop de zang worden "weggedrukt", zodat je alleen de muziek hoort. Deze knop heeft vaak de aanduiding "Karaoke".

https://nl.wikipedia.org/wiki/Karaoke
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
En wat schiet je daarmee op? Dat is geen karaoke.
gvrox
7 jaar geleden
Ik denk dat vraagstelster bedoelde om de zang uit een bestaand nummer te halen; "karaoke maken" is niet eenduidig.
Er zijn tools om frequenties in de muziek die overeenkomen met zang weg te filteren. Dit kan alleen niet mooi worden omdat je daarbij ook andere delen van de muziek wegfiltert en er blijft altijd een vage stem te horen. De enige manier om het mooi te doen is als je het originele opnamebestand hebt waarin je stemmen kunt weghalen. Maar hier kun je vaak moeilijk aankomen en je moet verstand hebben van DAW om dit mooi te maken.