Bestaat er een software programma om het geluid van mijn electrische gitaar om te zetten naar bijv een piano geluid?

Het geluid moet dus bij het aanslaan van de gitaar direct worden omgezet naar bijv piano, synthesiser of ander instrument.
Ik bedoel dus geen fysieke effect pedalen , maar een software programma.

N.B. mijn gitaarversterker (Fender Mustang II) heeft reeds een USB aansluiting naar de pc toe.
Dat zou dan toch mogelijk moeten zijn?

7 jaar geleden
in: Muziek
1.4K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Er zijn verschillende programma's op internet te vinden maar die lijken vrij omslachtig in gebruik. Ik heb onder andere Jam Origin Midi Guitar 2 en Migic geprobeerd. Jam Origin moet je al snel kopen en Migic is slechts een plugin dus dan heb je extra software nodig.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja dat kan. je zou je gitaar geluid om kunnen zetten naar midi en hiermee een virtueel instrument als piano mee kunnen aansturen.
De USB aansluiting op je versterker is vaak alleen bedoeld om effecten welke in de versterker zit met edit software te bedienen, niet voor audio.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Voorbeeld van Audio naar MIDI software.
Verwacht er niet te veel van. :)
http://www.nerds.de/en/inst2midi.html
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Correctie, USB op deze versterker is ook voor audio (ASIO) werkt dus als elk geluidskaart.
http://www2.fender.com/en-NL/support/articles/record-audio-from-a-fender-fuse-compatible-amp-or-device-directly-into-a-computer/

Antwoorden (1)

Hey, dit kan zeker, zolang je versterker een MIDI output geeft kan je dit "semi-live" omzetten naar elk "wel voorgeprogrameerde" sound.

Hier wordt vaak Fruity Loops voor gebruikt, ik ben er zelf niet echt bekend mee (ik hou van simpele programma's zoals Jammify).

Groetjes,
Chris