is er meer te vertellen over het lied chirpy chirpy cheep cheep van middle of the road?

Op de één of andere manier ben ik heel erg met dit lied bezig ... en zou meer willen weten over het lied zelf. Niet over de band die het zong, maar echt over het lied.
Maar ik kan er eigenlijk zéér weinig over vinden .... nagenoeg niets, ik hoop dat iemand hier mij iets meer kan vertellen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Muziek
4.6K
Antoni
7 jaar geleden
Kijk eens op https://en.wikipedia.org/wiki/Chirpy_Chirpy_Cheep_Cheep en als je liever Duits of Fins leest dan Engels op https://de.wikipedia.org/wiki/Chirpy_Chirpy_Cheep_Cheep of https://fi.wikipedia.org/wiki/Chirpy_Chirpy_Cheep_Cheep.

Antwoorden (2)

Als je de tekst van het lied neemt zie je dat het een lied is gezongen naar een kuiken en het kuiken antwoord met chirpy chirpy cheep cheep.

Een typisch flower power tijd lied, een niets zeggende song over liefde en natuur.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
redhouse
7 jaar geleden
Was geen typische flower power liedje , het werd gehaat :) door de hippies.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Goed lezen, het is een lied uit de flowerpower tijd, niets zeggend zoals zoveel liedjes uit die tijd behalve als het over drugs ging.
Het is origineel is van Lally Stott, hij schreef het in 1970. (En hij stierf in 1977, nog maar 32 jaar oud, aan de gevolgen van een motorongeluk).
In Amerika werd de uitvoering van Mac & Katie Kissoon het bekendst. Maar de rest van de wereld leerde het liedje kennen als hit van Middle of the Road (welke Schotse groep oorspronkelijk Los Caracas heette).

Het liedje gaat over een jong vogeltje dat is verlaten door z'n vader en z'n moeder. 's Avonds zong moeder een mooi lied, maar de volgende morgen bleek ze te zijn verdwenen. En ook vader is heel ver weg gegaan.

Dus eigenlijk een droevige tekst, maar het is juist een heel vrolijk liedje. Misschien is de achterliggende betekenis dat iedereen op een gegeven moment z'n nest verlaat, en zonder ouders z'n eigen leven gaat leiden. Dat is juist goed, dan word je groot.
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
het lijkt erop dat dit het beste antwoord gaat worden .... (afhankelijk van of er nog iemand komt met een ander/beter antwoord?!) want inderdaad viel mij ook al op dat het een vrolijkklinkend lied is, maar tegelijk over helemaal niet zoiets vrolijks gaat ... daar kwam mijn vraag (deels) ook vandaan ... dus wat dat betreft heb je precies de kernvraag te pakken, terwijl ik die niet specifiek genoemd heb. op z'n minst een + waard :D
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
O .... Wat erg