Bestaat er een software programma of app (mobiel) voor het automatisch herhalen van een opgenomen geluid?

Je neemt bv de eerste slag van de drum of gitaar slag op en daarna moet het zichzelf eindeloos herhalen. Dus ipv 100 keer op de drum slaan om op te nemen, slechts 1 x opnemen want de rest is toch hetzelfde).

7 jaar geleden
in: Muziek
2.7K
bamibal
7 jaar geleden
Je hebt er wel apparaatjes voor (loop station), zoiets: https://www.youtube.com/watch?v=T7oIa0L7j0M
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"slechts 1 x opnemen want de rest is toch hetzelfde" Dat zal van de muziek die je maakt afhangen ;)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Lastig, omdat je geen context voor je vraag geeft. Er zijn duizenden programma's en apps die ongeveer doen wat je vraagt, in hele categorieen van simpele MIDI players via samplers tot multitrack studiokwaliteit DAWs, van gratis apps tot peperdure desktop software met bijbehorende hardware. Ik kan je wat zoektermen proberen te geven:
- wil je een minimalistisch drank & drugs achtig liedje maken: "MIDI"
- wil je kunnen terugblaffen naar je hond: "Sampler" of "Looper"
- wil je je band opnemen: "DAW"
Maar voor dat laatste heb je wel iets meer nodig dan een appje, vrees ik.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Drank en drugs is ook bijna zeker in een DAW gemaakt. Hoe je er enkel met MIDI kan komen is me een raadsel. Je zou zelfs zonder MIDI dat nummer kunnen maken. Voer je handmatig de noten in met de muis, zullen er niet heel veel zijn. Wat roelp nodig heeft is een sampler om het geluid op te nemen en een sequencer om het te laten herhalen. Op iets wat een loopstation emuleert wat in feite hetzelfde is als een sequencer maar dan simpeler.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Midi alleen zal geen audio opnemen....
(Ook dan heb je een sampler nodig)

Antwoorden (1)

Ja dat kan met elk DAW of audioprogramma. Denk aan Ableton Live of Fruityloops.

App:
https://play.google.com/store/apps/details?id=info.superkiki.pocket.sampler

Toegevoegd na 7 minuten:
De vorige app heeft geen sequencer, deze wel:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.imageline.FLM

Een sequencer zorgt ervoor dat je ritmes kan bouwen in de maat.

Toegevoegd na 41 minuten:
Loopstation

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.zuidsoft.loopstation2

Toegevoegd na 41 minuten:
Het antwoord is dus: "Ja"