Is het dansen in de clubs in Latijns Amerika anders dan in de clubs/disco's in Nederland?

Als je in Nederland in clubs/disco's danst dans doe je niet veel meer dan een beetje heen en weer bewegen of springen. Ik dacht dat ze in Latijns Amerika in de clubs de latin dansen zoals bachata uitvoeren maar dan op een iets minder formele manier (zoals bij Dirty Dancing). Is dat ook echt zo of dansen ze daar net zoals in Nederland?

Toegevoegd na 3 minuten:
En hoe kan je weten wat voor stukjes de andere danst wanneer je iemand daar ontmoet want er zijn verschillende stukjes/figuren in verschillende moeilijkheidsgraden?
Omdat ze vaak meer dansen dan de basis.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Muziek
1.4K

Antwoorden (2)

Mijn laatste keer dansen in de discotheek was toch wel iets meer dan heen en weer bewegen (gelukkig) maar ieder land heeft zijn eigen dans , dan zal in Latijns Amerika zeker anders gedanst worden dan hierzoot.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik denk eerlijk gezegd dat ze gewoon hetzelfde dansen als wij in Nederland. Natuurlijk zijn Latijns-Amerikaanse mensen vaker losser in de heupen en houden ze meer van dansen, dus het zal er best mooier uitzien en veel minder "horkerig", al dans ik zelf ook altijd wel meer dan alleen een beetje heen en weer gaan (als de muziek er bij past).
In Zuid-Amerika heb je "Latin house" dus het is ook gewoon house, maar met een Latijns tintje.

Als je echt salsa/merengue wilt dansen bijvoorbeeld, dan kan je beter naar een salsa-bar gaan. Wat betreft het weten hoe de ander danst; als je een beetje goed kan dansen dan maakt dit niet uit. Ik heb zelf een aantal jaar ballroom en latin gedanst, en als je als man echt goed leidt, dan kan de vrouw niets meer dan volgen. Hierbij is het natuurlijk handig dat de vrouw de basis kent, en als je alleen de basis danst is dat ook prima. Als een goed leidende man een figuur inzet dat de vrouw totaal niet kent, dan doen de voeten van de vrouw misschien niet precies hoe het zou moeten, maar omdat ze de basis kent en "feeling" heeft voor het ritme zal je toch goed uitkomen.