Waar vind ik nog een ouderwets kerstconcert in de decemberperiode?

In mijn familie is het een traditie om ieder jaar een kerstconcert te bezoeken. Een concert waar een koor of band traditionele en modernere kerstnummers zingen en we op die manier helemaal in de kerstsfeer komen. Het wordt ieder jaar moeilijker om zo'n concert in Nederland te vinden en op dit moment kom ik het helemaal niet meer tegen, muv mannenkoor in Tivoli, wat me iets te klassiek is. Het mag wel een beetje swingen, gospelachtig karakter hebben. Heeft iemand een suggestie?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Muziek
1.4K
Amadea
8 jaar geleden
Het orkest waar ik in speel geeft sinds een paar jaar een kerstconcert in een bejaardenhuis. Dat gebeurt vast op meer plekken. Je zou kunnen kijken of er in jouw buurt ook een bejaardenhuis is waar een kerstconcert gegeven wordt wat openbaar toegankelijk is.
Erna55
8 jaar geleden
Ik weet een aantal concerten, maar wil je vertellen in welke regio je deze zoekt ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Misschien is dit wat?
http://www.vakantieveilingen.nl/avondje-uit/kerstconcerten.html
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Op zaterdag 19 december a.s. het kerstconcert in Bleiswijk in de Royal Lemkes Hall, die voor dit evenement helemaal omgetoverd wordt in een Kerstconcerthal. Het wordt al voor de 18e keer georganiseerd door het Hollands Christelijk Mannenkoor (125 leden) dit jaar met medewerking van het Oeral Kozakkenkoor, het ensemble Ensemble Uzory iafkomstig uit het Oekraïense Nikolaev en de in Wenen wonende Russische sopraan Liubov Belotserkovskaya.
Bezoekers komen ieder jaar uit heel Nederland.
Meer dan 1500 gratis parkeerplaatsen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt, amadea, maar ik ben op zoek naar een wat groter iets. Meer in een concertsfeer. Jij veel succes rond deze tijd!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Beste Erna, Voorkeur voor regio Utrecht maar een stukje reizen is geen probleem.
Nadruk moet wel op professioneel liggen, echt een concert en voorkeur voor gospelachtige setting.

Antwoorden (1)

Misschien vind je in de agenda van De Doelen in Rotterdam http://dedoelen.nl/nl/concerten/agenda/?maand=2015-12 een geschikt concert?

Op zaterdagmorgen 26 december 2015 is daar een concert van Vox Jubilans. Op de website van De Doelen http://dedoelen.nl/nl/concerten/agenda/6793/vox_jubilans/groot_kerstconcert/ staat daarover vermeld:

"Groot kerstconcert door de Hervormde Gemengde Zangvereniging Vox Jubilans. Voor de pauze bekende kerstliederen, na de pauze ‘The glory of Christmas’, een samengestelde kerstcantate met werk van diverse componisten."

en:

"Tags: kerstconcert, populair".

Er staan nog andere kerstconcerten in de agenda van De Doelen vermeld, maar misschien vind je die "te klassiek".
Antoni
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoi Antoni, Bedankt voor je uitgebreide reactie maar dit is mij wat te klassiek. Ik zoek meer iets in de gospelsfeer.