Als je op Spotify verbonden bent via Facebook, is jouw profielfoto op Spotify dezelfde als op Facebook. Dan kan je je Spotify profielfoto veranderen door jouw Facebook profielfoto te veranderen.

En dat is dan helaas ook de enige manier. Er is geen andere manier om je profielfoto te veranderen. Waarom dat niet kan is niet duidelijk.

Een van de Spotify moderators heeft vorig jaar het volgende gezegd:
'Currently, the only way to have your own image within the Spotify app is by connecting your account to Facebook.'

Veel Spotify gebruikers vinden dit ook jammer, wat te begrijpen is, en hebben veel berichten gestuurd naar de Spotify staff. Sinds 28-02-2012 is er een officiele post waarin gebruikers kunnen stemmen of ze het ook een goed idee vinden om niet-Facebook gebruikers een eigen profielfoto te laten nemen. Het heeft al 2,191 likes na meer dan 3 jaar tijd, wat lang genoeg is om te begrijpen dat deze functie voorlopig nog niet komt.