Hoe heet dit muziekinstrument?

Vanmiddag ben ik naar een concert geweest. Daar waren een man en vrouw uit de Caribische eilanden. Zij hadden een soort van trommel op wielletjes. De trommel hing scheef en daar binnen in zat iets van een xylofoon. Dit klonk heel mooi. Ik vroeg mij af hoe dat instrument heet.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Muziek
2.6K
Amadea
8 jaar geleden
Bedoel je echt dat er een ander instrument in die trommel zit? Of klínkt het als een xylofoon?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik weet al wat het is. Een steeldrum
Amadea
8 jaar geleden
Dat dacht ik al!

Antwoorden (1)

Dat is een steeldrum.
Oorspronkelijk bestaan steeldrums uit lege olievaten die gebruikt werden als goedkope percussie-instrumenten. Deze ontwikkelden zich tot speciaal bewerkte vaten. Door een systeem van uitgeklopte holtes kan er een hele reeks verschillende tonen en klanken uit gehaald worden.
De steeldrum is een karakteristiek instrument in de steelband- of tobagomuziek van het eiland Trinidad.
Amadea