Heeft Nederland ooit een onbekende artiest naar het Eurovisiesongfestival gestuurd?

En zo niet, is dat wel toegestaan en heeft een ander land dit ooit gedaan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
1.2K

Antwoorden (2)

Onbekend is natuurlijk relatief, maar ik had voor het songfestival nog nooit van Sieneke gehoord.
bamibal
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou was dat natuurlijk sowieso een flater...
Cryofiel
9 jaar geleden
Wie is of was Sieneke?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Plus, ondanks dat het een flop was, was Sieneke geen bekende Nederlander, net als Treble, onbekend toen, maar ook een eendagsvlieg.
Antoni
9 jaar geleden
@Cryofiel, Sieneke deed in 2010 namens Nederland mee aan het Eurovisie Songfestival.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Joan Franka had ik nog nooit van gehoord. Ruth Jacott kende ook bijna niemand nog toen zij ging. Die Maxime en die andere (klein vrouwtje) van dat liedje "'t was als de eerste keer". Treble had je ook nog.
Genoeg 'onbekenden' in ieder geval.
Sterker nog: het is zelfs gebruikelijker om een ONbekende artiest te sturen dan een bekende! Pas de laatste jaren, nu blijkt dat het weer redelijk cool is om mee te doen aan het Songfestival, willen bekende artiesten wel heen. Voorheen was het heel moeilijk om gevestigde namen zo ver te krijgen, omdat men bang was voor blamages. Dan stuurde men liever een onbekende artiest heen die ook geen gezichtsverlies kon lijden. Als je de lijst van door Nederland ingezonden artiesten eens doorneemt (is vast wel ergens te vinden op Internet), zul je vast meer namen die je NIET kent dan die je WEL kent tegenkomen.
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Klopt helemaal! En sommige artiesten van die lijst die nu wel bekend zijn, waren, toen ze meededen, (nog) onbekend.