Waar gaat het liedje ''Happy Little Pill'' van Troye Sivan over?

Het liedje is van het album TRXYE.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
1.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik vermoed dat de tekst gaat over hoe consumptiegedrag mensen leeg en doelloos maakt en hoe dit ervoor zorgt dat de zanger zich vervreemd voelt.
De 'happy little pill' uit de tekst zal waarschijnlijk een pil zijn die je aan die werkelijkheid doet ontsnappen; vermoedelijk Prozac (of een ander antidepressivum) of MDMA. Al met al een wat vreemde tekst voor een übercommerciële artiest als Troye Silvan, maar bovenstaande lijkt mij de meest plausibele interpretatie.
Antoni
9 jaar geleden
Misschien heb je iets aan de reacties, de comments, op http://songmeanings.com/songs/view/3530822107859486822/. Op die site kan iedereen (in het Engels) schrijven wat hij/zij denkt dat de tekst van een lied betekent en wat de zanger(s) precies met een lied wil(len) bereiken.

Het beste antwoord

Het liedje gaat over de eenzaamheid van de zanger. Hij is alleen in de menigte en ver van huis. Overal gaan mensen met hun oppervlakkige leven verder. Ze kopen dure zaken (Gucci, cocaine, dollar bills) alsof er verder niets belangrijk is in het leven. De zanger ziet dit alles om zich heen, en voelt zich met niets verbonden.
De happy little pill maakt de zanger gelukkig (natuurlijk is dat een chemische reactie in zijn hersens). De pil maakt dat hij alleen maar mooie dingen om zich heen ziet.
Wat het liedje uiteindelijk verbeeldt is de volledige vervreemding van de zanger. Hij voelt zich buiten het leven van alle anderen, kan daar zonder de hulp van die kleine pil niet mee omgaan. Het pilletje zorg (tijdelijk) dat hij de pijn van zijn eenzaamheid, vervreemding en anders zijn, niet voelt.
De letterlijke vertaling laat ik hier achterwege, dat kan je misschien zelf doen.

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik had de song nog nooit gehoord, erg mooi, dank je wel.