Is de lx1e little martin een goeie gitaar?

Ik ben van plan om een nieuwe gitaar te kopen. Ik zit te twijfelen om de lx1e little martin te kopen, alleen vraag ik me af of dit wel een geschikte gitaar is. Ik speel nu op een spaanse gitaar die niet heel groot is, en op dit moment vind ik een iets kleinere gitaar fijner voelen dan een nomaal formaat (dit kan natuurlijk ook komen omdat ik dit gewend ben). Ik heb de lx1e in een winkel uitgeprobeerd en vond hem fijn spelen, alleen vraag ik me af of dit over een paar jaar nog steeds zo is. Kan je bijvoorbeeld last van je rug krijgen door een te kleine gitaar? Heeft iemand ervaring met deze gitaar of misschien een betere gitaar?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (1)

Gitaren van Martin zijn over het algemeen prima gitaren. Het is een merk dat zich toch wel in de hogere segmenten voor particulieren bevindt. Als je hem al getest hebt in de winkel, en het is goed bevallen zou ik geen reden zien waarom je hem niet zou kopen.

Ik vraag me alleen af waarom je een kindergitaar wil kopen. Je geeft aan dat je een kleinere gitaar fijn vind voelen, wat bedoel je daar precies mee? Ik zou je wel ernstig aan willen raden om een normaal formaat gitaar aan te schaffen om de juiste techniek etc. toe te kunnen passen.