Hoe kan ik een speaker-uitgang maken in mijn Marshall Valvestate 8080?

Er is geen uitgang voorzien... maar moet ik dan de kabel richting speaker onderbreken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat voor speaker wil je er op aansluiten dan?

Het beste antwoord

Dit is een 80W op 8ohm versterker.
Nu heeft deze zover ik weet wel een solide state eindversterker en zou dus een eventueel lager impedantie geen groot probleem mogen geven.
Een uitgang voor een luidspreker (met voldoende vermogen en juiste impedantie) in plaats van deze zou kunnen door de bedrading van de huidige speaker te gebruiken.
Je zou ook een uit gang over de speaker (parallel) kunnen maken maar dan zou ik (voor de zekerheid) deze speaker vervangen door een 16ohm type en de aan te sluiten speaker ook 16 ohm nemen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus in feite: ik onderbreek de kabel naar de speaker, maak daar een speakerkabel van naar een 8 ohm kabinet met meer vermogen dan de amp?