Is er een kans dat ik mijn tickets voor geblokeerd zijn wanneer deze op marktplaats gekocht zijn voor een normale prijs?

Ik heb van een particulier, voor een normale prijs, tickets voor Guus Meeuwis gekocht. Bestaat er een kans dat deze geblokkeerd zijn omdat dit niet via een primair verkooppunt verkocht worden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Muziek
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Lijkt me sterk, hoe moeten ze weten dat juist jouw tickets de gene zijn die via MP zijn verkocht. Ik ga er vanuit dat de gene die ze via MP verkocht ze zelf gekocht heeft via het officiele verkooppunt, en dat hij/zij ze nu via MP door verkoopt. Dat kunnen ze nooit weten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er stonden foto's van de kaartjes bij de advertentie. De kaartjes zijn echter bij een officieel verkooppunt gekocht voor dezelfde prijs als ze werden aangeboden. Ik maak mij dus een beetje zorgen om de foto's want ik ben niet thuis in hoeverre het illegaal is om tickets door te verkopen op marktplaats.
anneliez
9 jaar geleden
Zijn de kaartjes verkocht omdat de eerste koper, helaas toch niet kan op de bewuste avond?
Of heeft de verkoper nog steeds kaartjes te koop staan? In het laatste geval zou ik toch wat argwanend worden, en het ticketbureau bellen om te horen of valse tickets te herkennen zijn (eventueel of ze kunnen achterhalen op wiens naam de kaatjes verkocht zijn)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De verkoper had ze als verjaardagscadeau gekocht maar de jarige had zelf ook al tickets toevallig gekocht. Verder heb ik een iDeal betalingsoverzicht van haar ontvangen waar haar betaling aan de officiële ticketbureau staat.

Antwoorden (1)

Dat kaartjes voor een normale prijs zijn overgekocht is helaas géén garantie en je kunt er ook geen rechten aan ontlenen !

Dat de kaartjes in eerste instantie als verjaardagscadeau waren bedoeld is ook al géén garantie, tenzij je de verkoper zo goed kent dat je zeker weet dat je hem kan vertrouwen.
Anders is het heel goed mogelijk dat 'ie bergen kaartjes heeft gekocht en ze gewoon in kleine aantallen 'professioneel' doorverkoopt. Een ticketmaatschappij kan ze dan ongeldig maken.

Ook als het verhaal van het verjaardagscadeau écht is, dan is het mogelijk dat de kaartjes ongeldig zijn gemaakt wanneer ze bij de advertentie herkenbaar in beeld zijn geweest (zodat een serienummer of een adres te achterhalen zijn) al kan ik me voorstellen dat, wanneer er in de advertentie een eerlijke prijs gevraagd wordt, het ticket-bureau dan coulant is en het ticket intact gelaten heeft.

2e hands tickets kopen is risico's nemen. Meestal gaat het goed, soms niet.