Hoe film ik mezelf terwijl ik piano speel?

Ik wil graag een filmpje van mezelf maken waarbij ik een externe microfoon (een mengpaneel met usb en track out (een mini-jack)) en een goede camera (een nikon 1 of een Sony Cybershot DSC-H70) gebruik.

Ik heb al gelezen dat mensen dit in 2 keer doen, met een klik er tussen, zodat je de audio en film gelijk kan zetten, maar als ik mezelf wil filmen terwijl ik improviseer op m'n Rhodes, gaat dit moeilijk.

Het is een beetje hetzelfde principe als een filmpje van iemand die gitaar speelt. Bijvoorbeeld: http://www.youtube.com/watch?v=hTMUrpCUWVM

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
1.5K

Antwoorden (2)

Je geeft het zelf het antwoord. Het meest simpele is beeld en geluid gelijktijdig op nemen.
Als je anders doet, dan ga je uit een opname van geluid en beeld gelijktijdig, maar je vervangt kleine stukjes door andere betere stukjes, maar dan blijf je rommelen.

Je kunt ook met meerdere camera's en microfoons werken, maar dan heb je wel een zeer groot bron bestand waarin je gaat snijden om het kleiner te maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je kunt vragen of vriend of familie dit voor jou wil filmen