Mag Ik een bewerkt bestaand liedje met eigen song tekst op youtube plaatsen ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (2)

Ja zolang de rechte van de zanger er bij staan

Toegevoegd na 46 seconden:
Of het echte liedje van wie het is
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
SimonV
10 jaar geleden
Je gebruikt de muziekcompositie van iemand anders. Dus bij publicatie (op Youtube) zullen rechten moeten worden betaald.
gvrox
10 jaar geleden
En hoe zet je "de rechte van de zanger" erbij dan ? Hoe weet je wat die rechten precies zijn ?
corzijlstra
10 jaar geleden
Kan je een liedje zelf componeren? Doe dat dan.
Zolang je dit liedje niet "monetized", dus geen geld mee verdient, en de rechten van de originele zanger staan erbij, dan mag het. Vermeld er wel duidelijk bij dat je niet over de rechten van het lied beschikt en dat je alleen de tekst hebt aangepast, anders kunnen mensen er heel erg moeilijk over gaan doen.