Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe vind je een partituur waar letterlijk op staat welke toets je moet indrukken (bv. E2) voor piano?

Ik kan helemaal geen noten lezen maar zou graag een beetje op de piano kunnen spelen, nu moet ik me bezig houden met de toetsen te zoeken door naa een filpje te kijken, laar dat is wat veel werk.
Bestaan er zulke partituren?
Bv. E4-d4/e4-E4-d4/e4-E4-d4/e4-b3-d4-c4-a3 (fur elise, schuine streep betekevt zwarte toets tussen d4 en e4)
Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
940

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Door jouw systeem maak je het ontzettend moeilijk voor jezelf. Noten lezen is namelijk niet moeilijk, het is heel snel te leren. Zou je echt een beetje willen leren pianospelen, waarom neem je dan niet een paar lessen? Na een maand kan je noten lezen en ook al der eerste stappen zetten als pianist.
Ik weet niet of in jouw stad of dorp het Gilde bestaat. dat zijn oudere mensen die graag gratis hun kennis aan anderen willen doorgeven. Er zit vast iemand tussen die goed piano kan spelen en je een beetje kan helpen. Of een (oudere) buurman of buurvrouw? Verbazend veel mensen kunnen je helpen. Het wijkcentrum kan je ook helpen iemand te vinden. Hang ook een briefje op bij AH of Jumbo of het bejaardencentrum.
De partituur die jij bedenkt bestaat niet. Er is ooit wel een systeem geweest, Klavarscribo, maar dat bleek niet makkelijker te zijn dan gewoon notenschrift.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding