Hoe zing je vanuit je hart?

Bij the voice hebben ze het altijd over vanuit je hart zingen. Hoe moet/kan je dat dan doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
1.5K

Antwoorden (4)

Dat kan niet, het is een zegswijze, er wordt mee bedoelt dat je met emotie moet zingen. Lucht komt altijd uit je longen. Je hersenen hebben invloed op dit proces, niet je hart.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, dat snap ik;) Wel bedankt hoor!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je dat snapt, wat is je vraag dan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat je niet letterlijk vanuit je hart zingt;)
Dat doe je door niet alleen de woorden zingend ten gehore te brengen, maar door ondertussen je in te leven in de betekenis van de tekst. Als je de emoties die daarbij passen ook in mimiek en klank tot uiting brengt, dan gaat het leven en spreekt het veel meer aan.
Amadea
10 jaar geleden
Om vanuit je hart te kunnen zingen, en dus emotie in je zang te kunnen leggen, moet je heel erg vertrouwd zijn met het liedje dat je zingt.

Als je het liedje technisch helemaal onder de knie hebt, kun je er de emoties bij 'acteren' met je gedrag en je stem. Het kan helpen om bijvoorbeeld aan iets heel moois of iets heel verdrietigs te denken terwijl je zingt. Maar overdrijf het niet, en doe het zeker niet als je het nummer niet goed onder de knie hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel erg bedankt voor je antwoord!! Alleen bij the voice kunnen ze de gezichten niet zien, hoe kan het dan dat ze voelen dan toch die emotie voelen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Emotie kan ook in je stem zitten. Denk maar aan iemand die wat zegt en verdrietig is, en iemand die wat zegt die blij is. Daarvoor hoef je vaak zijn/haar gezicht niet te zien, om te snappen of deze blij is, ook hoef je niet zijn taal te verstaan, je hoort gewoon aan de stem wat er aan de hand is.
Het begint met inleving. Pas zodra je je inleeft in het liedje kun je het vanuit je hart zingen. Bijvoorbeeld liedjes over de oorlog of over het verliezen van je geliefde(n). Hoe voelt dat? Vanuit dat gevoel ga je het nummer zingen. Zo voorkom je ook dat je overkomt als een acteur of dat je bijvoorbeeld lacht terwijl het een treurig nummer is (en andersom). Op die manier geef je het nummer ook meer "gewicht" en komt het ook "echt" over.