Hoe komen we verder?

Skelet is een band die improviserend muziek maakt. Het voordeel is dat de zaal, het publiek en de bui van de individuele muzikanten op het moment 'omgezet' worden in nummers.
Veel mensen geloven niet dat het geimproviseerd is 'het lijken wel echte nummers...', wat ze wel ervaren is een bijzonder optreden van een juiste band op de juiste plaats :-), rarara hoe zou dat nou komen?

Moeilijk is om bij zo'n nieuw concept om media en zaaltjes enthousiast te krijgen. Zaaleigenaren en journalisten staan er nogal sceptisch tegenover, want wat een boer niet kent dat vreet die niet...

Een goede booker zou een goede ingang kunnen zijn.

Hoe kom je hieraan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (3)

Maak een demo en stuur die rond naar alle boekings kantoors en organisatoren van festivals
Maak er een mooi verhaal van en zet wat filmpjes op you tube zorg dat je aandacht krijgt

Toegevoegd na 1 minuut:
je zegt zelf wat een boer niet kent vreet die niet
zorgen dat die boer je leert kennen door publiciteit
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een demo maken lijkt me lastig voor een improvisatieband met jullie opzet, maar probeer eerst eens zoveel mogelijk jezelf gratis aan te bieden, waar en wanneer jullie ook maar welkom zijn. Zo krijg je naamsbekendheid en leren mensen het concept kennen. En idd, als de boer het niet kent, zorg je ervoor dat hij je leert kennen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Regel om te beginnen wat optredens in (muziek)café's en op kleine podia.
Als je er een paar wilt weten, vraag het me dan.
De aandacht van bookers trek je gemakkelijker als ze zien dat je als band uberhaupt weg te boeken bent.
Dus als je al een aantal optredens hebt gedaan ben je als band een stuk interessanter.

Bookers zijn er zat, maar om een booker te interesseren moet je eerst laten zien wat je in huis hebt.
Een demo is daarvoor heel handig.
Als je geen demo hebt en geen middelen om deze op te nemen moet je eens contact op nemen met het SAE.
Dat is een school waar (onder andere) studio-engineers worden opgeleid.
Vaak zoeken de studenten een band om op te nemen voor afstudeer projecten en dergelijke. Dit is dan kosteloos, en in een zeer professionele studio.

Als je een keuze wil maken wat bookers betreft, zoek er dan wat op internet en kijk naar de bands die ze in de aanbieding hebben.
Wat voor bands zijn dat? Hebben ze veel geplande optredens?
Zo niet, dan moet je die booker natuulijk niet hebben.

Veel succes!