welk programma kun je gebruiken om dance muziek te maken?

Ik zag een filmpje waar iemand een nummer in elkaar zetten met een paar muisklikken (zie het filmpje), kent iemand dit programma of een soort gelijke, en zitten de geluiden er ook direct bij?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
1.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar in moet je iets kritischer zijn ik snaP je niet echt bedoel je gewoon muziek simuleren of echt remixen en die dingen alle maal
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
zoiets als het programma in het filmpje
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Yep. Met een paar muisklikken kun je een liedje maken.
Kunst is iets leuks of nieuws te maken.
http://www.bt-studio.nl/nieuws/jezelf-onderscheiden/

Het beste antwoord

Het programma dat in het filmpje word gebruikt is Fruity Loops Studio 7. Persoonlijk geen ervaring mee, maar ik begrijp dat veel van dance producers hier inderdaad gebruik van maken. Andere opties die je kunt overwegen is Reason, een erg leuk visueel programma dat zich ook heel goed hiervoor leent. Persoonlijk zou ik aan Ableton Live beginnen, het is een zeer uitgebreid programma, visueel niet heel sterk, maar toch erg intuïtief en je kunt erg veel kanten op met dit programma, je hebt zonder veel te investeren in externe plugins dan al veel mogelijkheden aan filters, en andere vervormingseffecten waar je mee door kunt.

Logic is ook een zeer veel gebruikt programma in de muziek industrie, het is van Apple zelf, maar hoewel de software synthesizers in het pakket zich erg goed lenen voor dit soort sounds, denk ik dat je beter uit de voeten komt met Ableton. Ik gebruik Logic zelf al jaren, maar voor een heel ander genre dat dance.

Ik denk dat dit wel de meest standaard DAW voor dance zijn in de industrie.

Succes en produceer ze!