ik wil graag beginnen met techno (trap) muziek te maken ,wat heb ik er basis voor nodig (laptop,goed programma,etc.)en hoe begin ik er best aan?

Liefst een antwoord door iemand die er al enkele jaren mee bezig is :)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
3.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Computer en iets als Fruityloops.
En dan het belangrijkste. Heel veel oefenen.

Het beste antwoord

De absolute basis zijn inderdaad een desktop/laptop, goede software (Fruity Loops/Cubase/Reason) en een stel externe speakers.

Voordat je begint met produceren zul je een idee moeten hebben van hoe muziek in elkaar steekt. Maten, bpm's, opbouw, breaks, loops, en (later) ook akkoorden en zelf sounds creëren met vst's (synths e.d.)
Wanneer je dit snapt kun je aan de slag met het door jouw gekozen programma (ikzelf gebruik Fruity Loops)
De programma's zijn ontzettend uitgebreid en er zijn oneindig veel mogelijkheden met de los verkrijgbare plugins en vst's.
Het eerste waar je tegen aan zult lopen is dat je heel veel tijd en energie moet gaan steken in het uitvogelen van de basismogelijkheden van het programma dat je kiest.
Het lijkt velen heel simpel maar hoe laat je een geluid opkomen en tegelijkertijd de reverb toenemen zonder andere sporen aan te tasten...? Je zult hier vele uren mee zoet zijn.

Mocht je dit allemaal goed lukken zul je moeten leren afmixen en masteren. Dit is een kunst op zich en iets waar de grotere zich onderscheiden van de amateurs. Dit zou je ook kunnen uitbesteden.

Het voornaamste blijft: De energie en tijd die je er in steekt zul je ook terugkrijgen in je tracks.

Ik produceer inmiddels al zo'n 20 jaar (begonnen met fasttracker II) Ik maak voornamelijk Drum and Bass. Hier kun je wat tracks van me horen: https://soundcloud.com/konphuzion

Heel veel succes en natuurlijk veel plezier!