Hoe wis ik mijn spotify afspeelgeschiedenis?

Ik maak vaak gebruik van de 'ontdekken' functie van spotify, maar ik merk dat ik de laatste tijd veel suggesties krijg die nergens op slaan. Ik wil nu mijn geschiedenis wissen, zodat-ie, zeg maar, even kan refreshen. Iemand enig idee hoe dit moet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
29.8K

Antwoorden (1)

Er is niet in spotify zelf een functie om je geschiedenis te verwijderen, maar er is wel een andere manier.
Spotify slaat de beluisterde nummers op een een bestand dat track-player.bnk heet. Als je dit bestand verwijdert, is je afspeelgeschiedenis ook weg.
Je kunt dit bestand (onder windows 7) zo vinden:
>>Let op, sluit eerst spotify af
- Typ in de zoekbalk bij start %appdata% en druk op enter
- Als het goed is bevind je je nu in Roaming
- Ga naar Spotify > Users
- Als je maar 1 gebruiker hebt op je computer, staat er ook maar 1 map (XXXXXXXXX-user), klik daarop
- Vind het bestand track-player.bnk en verwijder het
Als het goed is, is nu je geschiedenis weg.