Wat is het (Egyptische) instrument wat hier aan het begin te horen is?

Aan het begin van dit nummer:
http://www.youtube.com/watch?v=F0GBd4isAJU
hoor je een soort van Egyptisch-achtig geluid. Weet iemand wat dit voor geluid is en hoe het gemaakt wordt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou zeggen; computer-gegenereerd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zou natuurlijk kunnen, maar ik herken het geluid zeker uit andere nummers.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben benieuwd, ik volg je vraag even :)

Het beste antwoord

Volgens mij is het gelijktijdig met een trommelslag een slag op de B¹-buis van een chime, een hangend klokkenspel.
Plaatje bij antwoord
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Sorry voor de late reactie, maar bedankt!