Wat zijn artiesten die dit soort muziek maken? (zie youtube-link in beschrijving)

Ik hoorde gisteravond deze versie van Oops I Did It Again en ik vraag me af af deze muzieksoort een speciaal genre heeft en hoe dit heet. Ook zou ik graag namen van artiesten willen die dit soort muziek maken of misschien een paar soortgelijke liedjes

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Het beste antwoord

Wat jij zoekt is inderdaad acoustisch. Als je meerdere nummers in deze stijl wilt vinden raad ik je aan om eens in het genre 'singer/songwriter' te gaan zoeken. Daar zitten waarschijnlijk een heleboel nummers tussen die jij gaaf vind.

Verder, als je van acoustische covers houd raad ik je de groep boyceavenue aan.
Zij maken prachtige covers van populaire nummers.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Toegevoegd na 5 minuten:
p.s: De singer/songwriter term geldt ook voor als je bijvoorbeeld een concert zoekt om naartoe te gaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Misschien zoek je naar het woord "akoestisch". Dan is bijna alle muziek van het al bekende liedje weggehaald en begeleidt de artiest zichzelf alleen nog maar met bijvoorbeeld een gitaar. De nieuwe versie van het liedje is heel ingetogen en daarom erg mooi.

Vrijwel alle bekende artiesten hebben wel eens akoestische versies van hun liedjes gemaakt. Televisiezender MTV had vroeger een speciaal muziekprogramma met alleen maar akoestische optredens. Het mooiste optreden daarin, vond ik, was van zanger George Michael.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het televisieprogramma heette MTV Unplugged.
Antoni