weet iemand een site waar ik klassieke liedjes op de piano kan leren?

weet iemand een site waar ik klassieke liedjes op de piano kan leren? bijv; Bach, Beethoven, Mozart, Chopin enzovoort

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kun je al wel noten lezen dan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zou je klassieke stukken willen leren aan de hand van bladmuziek of aan de hand van tutorials?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er is ontzettend veel (haast oneindig veel) bladmuziek te krijgen. Ik zou persoonlijk er zelf voor kiezen om vanaf bladmuziek te leren onder begeleiding van een goede pianodocent. Ook voor beginners zijn er prima vereenvoudigde arrangementen van klassieke stukken te krijgen (een tip hierbij: laat je niet afschrikken van de Duitse taal want er zijn best veel Duitse bladmuziekbundels)
Amadea
10 jaar geleden
Is het niet raar dat iemand na 7 jaar pianoles niet weet hoe hij/zij aan klassieke muziekstukken kan komen? Heeft de docent daar nooit iets over gezegd, je geen boeken opgegeven?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
nee. amadea

Antwoorden (2)

Je kunt vast iets leren van Reinier van Dieren:
http://www.pianistin7dagen.nl/fe/10720-pianist-in-7-dagen-pianoles
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja maar, ik speel al 7 jaar piano...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je dan nog geen klassieke stukken geleerd, er zijn ook muziekboeken met de klassieke stukken te koop. Uit je vraag en vorige vraag leek het of je totaal geen ervaring hebt, dat heb ik dus mis, maar dan nog kun je veel leren van Reinier, hij is een topper op dat gebied.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Speel je al 7 jaar piano of heb je 7 jaar al een piano? :)
Tijd zegt in deze niet zo veel, je vraag des te meer....
Onlinepianist.com

Wel even een account aanmaken (gratis) maar dan kun je van alles leren. Van Klassiek tot pop en rock.