Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe doe ik een Dis en Cis akkoord op een Keyboard?

Niet de septiem, dus gewoon met 3 vingers.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
4.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe bedoel je c# is "gewoon" een d akkoord?? Dat is helemaal niet zo...
Er vanuit gaande dat VS een majeur akkoord bedoelt is het C#M - E# - G#. En een Dmajeur is D - F# - A. Ik snap dus niet bepaald waar je deze wijsheid vandaan haalt??
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Haha oké!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik begreep de logica daar ook niet in nee...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

je kan een akkoordenkaart googelen

op de foto zie je het aangegeven als C met een # (kruis)

http://www.topchristianlyrics.com/images/pianochordchart1.jpg

Toegevoegd na 9 minuten:
In het schema staat Dis aangegeven als E met een mol (b) ook wel Es
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt, maar met welke vingers kan ik ze het best spelen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
oei dan word het moeilijk (voor mij dan). voor gitaar weet ik ongeveer de vingerzetting, voor piano niet. ik zou wat kunnen gokken maar dat is geen goed plan, aangezien je iets wat je verkeerd aanleert lastig weer afleert. op GV zitten best wat goeie muzikanten (waaronder dus ook pianisten) die je daar een goed antwoord op kunnen geven. dus hopelijk reageert iemand van hun nog op de vraag. of je zou een nieuwe vraag over de juiste vingerzetting kunnen stellen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik speel het meestal met 1 - 2 - 4. Dit komt omdat ik vrijwel bij elk akkoord een 7 of andere toevoeging speel, waardoor je de 7 met je 5de vinger moet spelen.
Maar in jouw geval zal ik het gewoon zo spelen, is ook wel een beetje afhankelijk van je handen(grootte), als dat niet wil werkt 1-3-5 waarschijnlijk beter voor jou.
Succes!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding