het nut van een gitaar versterker?

ik spaar voor een nieuwe gitaar en als ik iets wil pak ik het altijd groot aan,
dus zag ik een mooie gitaar in een webshop maar er zat een gitaar versterker op. en zo'n box+ microfoon vind ik nogal prijzig dus vroeg ik me af wat het uiteindelijke nut was van een gitaar versterker?
alvast bedankt!
groetjes marleen.

ps. raad iemand mij nog een goede gitaar aan voor mensen die het gitaar spelen wel een beetje onder de knie hebben??

Toegevoegd na 2 uur:
het gaat om een akoestische gitaar.

Toegevoegd na 2 uur:
http://toetsen.nl/pages/showroom/stagg-sw201-n-vt-154.php

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je het nou over een akoestische of over een elektrische gitaar? Zou je een link kunnen geven, dan is het even duidelijk. Voor een akoestische gitaar is het over het algemeen niet nodig, voor een elektrische een must, als je iets fatsoenlijks wil horen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hallo Marleen, Voor wie het gitaar spelen wel een beetje onder de knie heeft :) zou ik adviseren, ga naar een muziek winkel en probeer wat gitaren uit.
Zoveel muzikanten zoveel instrumenten.
Groote handen? Veel kracht? Probeer uit wat voor jou lekker speelt en een goed geluid heeft. (Wat voor mij goed is hoeft dat voor jou nog niet te zijn.)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kijk eens op gitaarstartpagina.nl, hier vind je het antwoord op al je vragen.

Antwoorden (1)

Bij een akoestische gitaar is een gitaar versterker onzin, de gitaar maakt zelf meer geluid dan de versterker. Hij heeft alleen nut in het geval van en elektrische gitaar, deze geeft van zichzelf bijna geen geluid af.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een versterker voor een akoestische gitaar is geen onzin. Als je een akoestisch gitaar concert geeft dan heb je wel degelijk een versterker nodig. Met een akoestische gitaar die je kan inpluggen zijn er veel meer mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je het over een concert hebt, praten we niet meer over zo'n aanbiedings versterker kastje, maar over een flinke gitaar versterker/ PA
Dat heeft natuurlijk wel zin.