Wat is de betekenis van het liedje "Down to the waterline" van Dire Straits?

Ik vind het een geweldig nummer maar wat is de betekenis en waar gaat het liedje over?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Herinneringen aan plezier hebben met elkaar aan de waterkant.

Antwoorden (1)

Het liedje gaat over de scheiding van mark knofler en zijnvrouw
Http://translate.google.nl/translate?hl=nl&sl=en&u=http://en.wikipedia.org/wiki/Dire_Straits_(album)&prev=/search%3Fq%3Dbetekenis%2Bdown%2Bto%2Bthe%2Bwaterline%26hl%3Dnl%26client%3Dsafari&sa=X&ei=JQtLUeOWDs3s0gXauoCYBg&ved=0CEkQ7gEwBA
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Na zijn scheiding woonde hij bij zijn broer en daar ontmoete hij John Illsley kennen en zo is Dire Straits ontstaan.
Heeft niks met dit nummer te maken....
Antoni
11 jaar geleden
Mark Knofler of Mark Knopfler?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mark Knoflook :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry maar bij wikipedia staat dat geschreven klachten bij wikipedia.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of goed lezen.
Er staat bij achtergrond van de band:
Following his divorce and struggling financially, Knopfler moved into his brother David's flat, where Illsley also lived.
En niet:
The song 'Down to the waterline' is about Knopfler his divorce from his wife.