kun je een 2 mm jack uitgang op een 5mm jack aansluiten?

ik heb oortjes met 2mm jack uitgang maar mijn telefoon heeft een 5 mm jack input kan ik de uitgang vergroten of de input verkleinen of moet ik gewoon een kabeltje kopen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Antwoorden (2)

Je bedoelt van 2,5 mm naar 3,5 mm, ja dat kan met volgend verloopstukje:

http://www.ebay.nl/itm/Headset-Audio-Jack-Adapter-3-5-Socket-2-5mm-Mp3-iPod-/270484547384
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er bestaan 2,(mm, 3,(mm en 6,3 mm audio jacks en van elke maat naar elke maar bestaan er adapters.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik weet dat er pluggen en kabeltjes voor bestaan maar ik wil weten of ik er zelf een kan maken. of bv de uitgang van een andere kabel met de goede uitgang er aan te lassen ofzo
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je audiokabels wilt "lassen" vraag ik me af waarom je het zelf wilt doen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik wil geen geld gebruiken
en het hoeft niet te lassen ik heb er geen verstand van dat was gewoon als voor beeld ik weet niet eens of het kan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat kan. Zoek maar eens op "solderen".
Als je geen soldeerbout hebt ben je goedkoper uit om een kant en klaar kabel te kopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een verloop van 6,3mm stekker naar 3,5mm female kost € 0,80 http://www.allekabels.nl/jack-verloop/53/1071633/jack-verloopstekker.html
Daarbij nog eens € 0,75 voor 3,5mm stekker met 2,5mm ingang http://www.allekabels.nl/jack-verloop/53/1071628/jack-verloopstekker.html
Samen € 1,55 en u moet niets solderen.