Weet iemand het verschil tussen een pauken en een timpani ?

op youtube op zoek naar een drumsolo van roger taylor ik dacht altijd dat hij op een pauken speelde maar er stond timpani als je ze alletwee opzoekt lijken ze hetzelfde maar ik heb daar niet zo veel verstand van maar ben nieuwsgierig

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
2.2K

Het beste antwoord

Timpani is de Engelse term voor pauk. Dus op zich is het hetzelfde instrument, maar je hebt wel veel verschillende soorten en types pauken.
Een uitgebreide Engelstalige uitleg vind je hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Timpani
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja bedankt voor je reactie nadat ik de vraag had gesteld ben ik naar wikipedia en had timpani ingetoetst toen ik de taal naar nederlands veranderde werd het pauken