Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is nou precies dé muziekstroming van de jaren '00?

De jaren 60 waren voor de hippies, de jaren 70 voor disco, jaren 80 was punk, jaren 90 was grunge/alternative rock. Maar naar mijn idee is er niet echt een stroming in de jaren 2000-2009 die echt dé muziekstroming van dat decennium was. Of heb ik dat fout?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
2.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Volgens mij bestaat dé muziekstroming van de jaren '00 niet. De maatschappij is langzaam steeds individualistischer geworden en ieder kiest naar zijn eigen voorkeur. Dat hele duidelijke van de jaren '60: of Beatles of Stones, dat is er echt af. Nu is er veel meer keuze en lopen we niet meer massaal achter één variant aan. Die ontwikkeling is trouwens al wel in de vroege jaren '90 begonnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou zeggen jaren 90: happy hardcore, 2000: jumpstyle maar ook veel singer songwriter muziek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat 'Indie' (van independent), waar muzikanten (bijna) alles zelf in de hand houden en kunnen maken wat ze willen maken, hoewel geen echte muziekstroming, wellicht de stroming van de jaren 00 is.

Ik denk dan, bij voorbeeld, aan CocoRosie, Devendra Banhart, Sufjan Stevens e.d.
(Lees meer...)
rose
11 jaar geleden
Dat is moeilijk te zeggen, maar in de buurt komt dubstep. Dit is in 2001 ontstaan en begon rond 2007 populairder in Europa te worden. In 2009 begon het in de rest van de wereld ook aan populariteit te winnen.

Tegenwoordig is het een niet meer weg denken genre (hoewel ik er persoonlijk niet zoveel aan vind).

Verder hebben in de jaren 00-09 enkele alternatieve rock- en punkbands gigantische doorbraken gehad naar de mainstream (bijvoorbeeld Foo Fighters, Green Day en Simple Plan).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding