Hoe bedenken bijvoorbeeld die instrumentale muziek maken de namen voor hun nummers?

Bijvoorbeeld DJ's

Toegevoegd na 47 seconden:
Oeps, de vraag verkeerd getyped. Ik bedoelde: Hoe bedenken artiesten die instrumentale muziek maken de namen voor hu nummers?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
1.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat wil ik eigenlijk ook weten

Antwoorden (1)

Hoogstwaarschijnlijk door waar de muziek hun aan doet denken.
Wanneer Dj's hun track af hebben, beluisteren ze deze en bedenken dan welke titel het best bij dit nummer zou kunnen passen. Dit is vaak gebaseerd op herinneringen die een deuntje of geluidje uit het nummer bij de Dj doet opwekken. Maar het kan ook makkelijk zo zijn dat een bepaald gedeelte van de track hun aan bijvoorbeeld een stad doet denken; zoals Toulouse van Nicky Romero.