Waar vind ik een uitgebreid overzicht met de geschiedenis van popmuziek?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
1.2K

Antwoorden (4)

In de bijgevoegde bron vind je een redelijk uitgebreid overzicht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de openbare bibliotheek zul je bij het indelingsnummer 785.7 meerdere boeken vinden waarin de geschiedenis van de popmuziek beschreven wordt.
Amadea
11 jaar geleden
Het boek POP! is een roze boek met gele letters op de kaft. :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoekopdracht "history of pop music" is een tip. Verder is het handig top down te werk te gaan en bovenaan te beginnen zoals bij een "muziekboom". Je ziet dan heel snel verbanden ontstaan van muziekgenres, platenlabels, producers en componisten. Daarna komen pas de uitvoerende artiesten aan de beurt. Ik zou beginnen bij de amerikaanse populaire muziek (blues, Jazz en rock and roll) Daarna volgt de britse history vanzelf (Beatles, Stones, The Who and Led Zeppelin).