Ik zie vaak bij akkoordenschema voor gitaar dit staan. I, IV, V etc, Wat betekent dit?

Toegevoegd na 6 dagen:
Betekent het dat als akkoord "F" gelijk is aan "Ï", een "A" gelijk is aan "V"?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (2)

Dit betekent op welke fred je moet spelen. I betekent dat de bovenste streep in het akkoordenschema de eerste fred voorstelt.

Ik hoop dat ik je vraag goed beantwoord heb, anders moet je het even zeggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik neem aan dat je fret bedoeld ;-)
rose
11 jaar geleden
Ja, Fret Flinkstoned!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha ik bedoelde natuurlijk fret! Maar ik hoop dat je vraag verder beantwoord is
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat bedoel je met bovenste streep?
Amadea
11 jaar geleden
Niet in het akkoordenschema maar in de tabulatuur, die streep bedoelt Jaspertje.
dat is de positie waar je je vingers moet zetten I eerste positie V vijfde positie...