dat is een cajon als je deze wil kopen kun je dat bij de winkel feedback doen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zat maar vijf seconden tussen, dus vermoedelijk zaten jullie tegelijk te typen ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er een goed plaatje bij zoeken duurt nu eenmaal een paar seconden;)
Amadea
11 jaar geleden
En xelientje wordt er bovendien met overdadige plussen voor beloond. Terwijl ze dus echt maar 5 secondes eerder op antwoord plaatsen drukte...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja, zo gaat dat.......
Hoe hoger je komt, hoe meer dat gebeurt.
Tja...
En toch zijn de twee eerdere antwoorden een heel klein beetje fout, want dit prachtig instrument heet niet "cajon", maar "cajón", met een accent aigu.

Het is namelijk een Spaans woord, en de klemtoon moet op de laatste lettergreep vallen. Als je het accent weglaat, dan komt de klemtoon op de eerste, en dat is niet de bedoeling.
De 'j' moet je trouwens als een 'ch' uitspreken.

Verder een hele mooie link van Amadea, maar de juiste oorspronkelijke schrijfwijze is tóch met een accent, want het woord staat niet in het Dikke van Dale, dus moet je de oorspronkelijke schrijfwijze (in dit geval Spaans) letterlijk overnemen.