Ik heb een melodie in mijn hoofd, maar weet niet hoe het nummer heet. Hoe kom ik hierachter?

Ik weet dat hier al eens zo'n vraag is gesteld en toen is geantwoord met een site waar je de melodie kunt inzingen, waarna met voorstellen doet welk nummer het zou kunnen zijn. Kan de vraag echter niet terug vinden. Wie weet de site?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
25.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, die melodie raak ik niet makkelijk kwijt. Mijn dochter kwam ermee, heeft het ook aan iedereen gevraagd en iedereen kent het maar niemand weet hoe het heet of hoe de tekst is... ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een poging gedaan... zie mijn volgende vraag... ;-)

Het beste antwoord

Met deze site moet dat kunnen:
http://www.musipedia.org/query_by_humming.0.html?L=0

Toegevoegd na 3 minuten:
Hier kun je de melodie met een piano op je beeldscherm intoetsen:
http://www.musipedia.org/flash_piano.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je de tekst van het nummer weet, al is het maar een zinnetje, kun je die intikken op Google met "lyrics" erbij getypt.

Vaak verschijnen dan verschillende links met voorstellen om welke song het kan gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie de bron;
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je de melodie kan moet je hem even fluiten bij andere mensen dan is er vast 1 die het herkent
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn dochter kwam ermee aan en heeft het al aan velen gevraagd. Iedereen kent het maar niemand weet hoe het heet...
Een nog betere website waar je dit kan uitzoeken is midomi.com.
Kwestie van even neuriën en je hebt resultaat.