Waarom zijn italiaanse zangers en zangeressen zo weinig bekend in Nederland? In de schappen vind je alleen Bocelli, Pausini en Ramazotti.

Italia is het land waar het zingen is uitgevonden. Waarom horen we alleen deze drie slaapverwekkende artiesten. Elk lied van hun klinkt als elk ander lied van hun?

Toegevoegd na 4 uur:
De vraag is dus eigenlijk hoe het komt dat juist deze artiesten in Nederland doorgebroken zijn? Hebben die goede managers of is het iets anders?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
1.5K

Het beste antwoord

Zeker als artiesten in het italiaans zingen dan hebben nederlanders daar gewoon weinig raakvlakken mee. Ze kunnen dan wel mooie muziek maken, maar men wil ook de teksten kunnen verstaan. Ik ken ook fantastische latijns-amerikaanse artiesten, maar aangezien zij vaak in het spaans zingen, kent bijna niemand ze en worden ze niet populair in nederland.

Waarom een bepaalde artiest of nummer uberhaubt wel of geen succes heeft dat is zo moelijk te zeggen. Als ik daar een antwoord op had dan zat ik wel in de muziekbusiness :-) Dat komt door zoveel factoren. Maar goede managers en veel reclame en airplay is zeker van belang. De meest gedraaide artiesten worden automatisch populairder dan een artiest waar weinig mensen ooit van horen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ha, die Enzoenzo;

Om dezelfde reden waarom je Jan Smit en Nick & Simon in Italië niet bij de platenboer zult vinden; daar zit te weinig omzet in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken anders Gianna Naninni ook (en nog wel andere italiaanse artiesten) ... ze zingt prachtig.
Kijk maar een hier op youtube: http://www.youtube.com/watch?v=eXd41y6NZbA
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Muziekssmaak is subjectief. Jij vindt de drie slaapverwekkend, andere vinden de drie wel goed. Daarnaast ben ik benieuwd wat je bron is dat Italië het land is waar zingen is uitgevonden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ook meerdere CD's van Riccardo Cocciante, erg mooi! En Il Divo zingt ook grotendeels in het Italiaans.
Maar er is gewoon geen markt voor meer Italiaanse artiesten, alleen de hele groten breken door in het buitenland. Dat geldt ook voor andere landen.
Hoeveel beroemde Franse artiesten ken je bijvoorbeeld?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
paulus811
14 jaar geleden
Heel goed, voor Italiaanse artiesten geldt hetzelfde als voor Franse, Duitse, Spaanse, Roemeense en ga zo maar door. Sterker nog, als je het met andere Europese landen vergelijkt, komt Italie er nog niet eens zo slecht van af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O ja, vind je Ramazotti, Pausini en Bocelli behoren tot de hele groten? In Italia zien ze dat heel anders. Daar hebben ze een heel ander lijstje.
paulus811
14 jaar geleden
enzoenzo, het is misschien jouw smaak niet maar op Italiaans niveau zijn dat wel de artiesten die ook in het buitenland zijn doorgebroken. En eerlijk gezegd, ik vind ze helemaal niet slecht. Vooral Ramazotti heeft onlangs een erg leuke cd uitgebracht.