weet er iemand misschien een computerprogramma om zelf muziek te maken?(niet om te mixen!)

ik zou graag een programma hebben waarmee ik zelf muziek kan maken zoals beats e.d.
om hetzelfde te krijgen als bijvoorbeeld:
circuits - quintino ft. MOTI
call me a spaceman - hardwell ft. mitch crown
en veel meer.
dus is mijn vraag of er iemand misschien zo een soort programma heeft.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek

Antwoorden (2)

Ik maak voor mijn profielwerkstuk een heel muziekalbum, en ik gebruik hiervoor fl studio (fruity loops studio) maar q-base is ook goed, hoewel ik die nooit gebruik. op youtube kun je veel tutorials vinden hoe je liedjes maakt met fl studio.
Alsjeblieft
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zelf werk ik met Logic, maar meer voor composities van allerlei genres en dus niet alleen voor het maken van beats.

Andere programma's zijn bijvoorbeeld Reason, Cubase of Ableton Live.

Eerdergenoemd FL Studio is ook een steeds breder gerespecteerd platform. Ik heb er zelf nooit mee gewerkt omdat het voorheen een zeer beperkt pakket was en ik het nu niet meer nodig heb nu ik mij al hebt verdiept in andere softwarepakketten.

Voor wat jij ermee wilt doen zou ik Ableton aanraden. Als je ermee hebt leren werken, kun je er zeer snel jouw creatieve doel mee bereiken met weinig technische belemmeringen. Ook zul je binnen dit programma andere dingen bereiken dan alleen het maken van beats.

Toegevoegd na 1 minuut:
In bijgevoegd filmpje zie je hoe snel je in Ableton iets vets kunt maken.