Waarom hebben artiesten bij optredens nooit een merkkleding aan, daarmee bedoel ik dat je nooit een logo of merknaam op de kleding ziet.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Muziek
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Khepput, dan zou dus elke artiest elk logo en elk labeltje uit zijn tshirt en broek moeten knippen. Er zijn zoveel artiesten die dit wel gewoon doen. Denk bijvoorbeeld maar aan de jaren 90 en de Converse schoenen.

Antwoorden (4)

Omdat dat merk geen sponsor is van dat optreden. Anders zou er gratis reclame worden gemaakt.
11 jaar geleden
Omdat die bij televisie-optredens toch maar zouden moeten worden weggehaald, het is een vorm van sluikreclame. Het is nogal lastig bij de montage om continu een zwarte balk over het logo te moeten 'plakken'.
11 jaar geleden
Omdat de meeste niet meedoen met de mode of merken hype, op foto's hebben ze ook zelden merk kleding aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn al een boel goeie antwoorden gegeven. Over het algemeen hebben ze wél merkkleding aan, maar trekken ze kleding aan waarvan zij zelf weten dat het van een groot merk is, en waarvan het logo onzichtbaar voor de camera op de kleding is vastgemaakt, veelal aan de binnenkant. Of er is op de kleding op een onopvallende plaats een klein logootje geplaatst, denk aan jeans en broeken waarvan het logo meestal aan de achterkant boven het achterwerk is bij het riem-gedeelte. In jurken, shirten, blousen, enz, enz, is het meestal verwerkt aan in de binnenkant bij het nekgedeelte achter. Van welk merk dat is, daar zal je dan niet of bijna niet achter kunnen komen.

Sommige mensen dragen zelfgemaakte kleding, denk aan Beyoncé wiens moeder haar kleding maakt(e). En Gwen Stefani maakte in de beginjaren ook haar eigen kleding. Lady Gaga staat er ook om bekend dat ze haar kleding laat maken. Bij de heren zal het ook wel niet veel verschillen.

Vaak weet je niet of het zelfgemaakt is, of dat het van een designer komt of dat het van een groot (vaak duurder) merk komt, omdat je dat dus, zoals ik al zei, niet kan zien aan de buitenkant.