Qua hitnotering is dat "Sammy", die heeft het hoogst in de top 40 gestaan (plek 2). "Laat me" is daarnaast opnieuw leven ingeblazen in 2005, wat ook getuigt van populariteit.

Verder zijn nummers als "We zullen doorgaan", "Pastorale" en "Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder" zijn natuurlijk ook echte klassiekers die menigeen meezingt.

Populariteit is natuurlijk een subjectief begrip, maar bovenstaande nummers zijn bij het grote publiek het meest bekend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (17)

Hoog Sammy, kijk om hoog Sammy...

Toegevoegd na 8 minuten:
Hier staan trouwens al zijn liedjes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind "Het is stil in Amsterdam" een mooi nummer.
Maar Sammy en Zing, bid, huil, enz. zijn volgens mij de twee populairste nummers.
De Pastorale met Liesbeth List vind ik trouwens ook prachtig.
(maar dat was je vraag niet).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, en ook 'Zing, vecht, bid, ... en bewonder' (ik weet de titel niet meer exact.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sammy, hier het origineel uit 1966
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
''Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder'', althans, voor mij. Maar 'Laat me" vind ik ook heel sterk.

Jammer dat we tegenwoordig op teevee doodgegooid worden met Idols-achtige bagger terwijl er nog zo veel goede muziek ondergeschoffeld ligt eigenlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zing, vecht, huil, bid , lach , werk en bewonder
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sammy, Pastorale en Zing, bid... zijn al genoemd. Die zijn vast populairder dan wat ik ga noemen, maar deze vind ik erg mooi:
Laat me...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik ook...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad die is ook zo prachtig...
laat me, vivre
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pastorale met Liesbeth List 1969
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens 3FM is het na een steming door de luisteraars "Laat me" geworden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je populair als in ''grootste hit'' of populair in de zin van ''meest geliefde nummer''?

Sammy was de grootste hit en is voor mij één van de eerste liedjes die ik als kind herkende (1966) en toen afschuwelijk vond.
Nu waardeer ik het lied toch als een positieve jeugdherinnering.
Verder vind ik "Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder" briljant en zijn beste nummer.
Pastorale was ook erg populair evenals Laat me en We zullen doorgaan, alhoewel deze laatste bekender is door de Van Duin-versie wat een beetje afbreuk doet aan het lied.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Webontwikkelaar;

In mijn lijstje staat 'Pastorale' met stip op één.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals al aangegeven zijn de nummers die door andere genoemd waren de hits van Ramses. Het zijn solo maar ook duetten die hij gezongen heeft. Een nummer wat ook bekend is van Ramses in duet met Liesbeth is het nummer "het gras zou altijd groener zijn aan de andere kant van deheuvels". Ook het nummer we zullen doorgaan ( wat door Andre van DUin gecoverd is en na ze eigen hand gezet is) was eennummer van Ramses alleen deze is minder bekend geworden in zijn eigen uitvoering.
Ik was geen fan van Ramses maar de nummers die genoemd zijn waren wel mooie nummers met gevoel en ook een stuk waarheid over het leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoog Sammy, kijk omhoog
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vijf Uur! in de jaren 90 succesvol gecoverd door De Dijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
We zullen doorgaan en 'zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder...